Regulamin sklepu internetowego www.trafka.pl
I. Definicje i postanowienia ogólne
§ 1
Spółka cywilna ECO FLOWERS S.C. z siedzibą przy ul. Aleksandrowskiej 67/93 lok. 222, 91-205 Łódź, NIP 9472000851 ,REGON 384501894:
zwani dalej: „Sprzedawcą”, wprowadzają niniejszy regulamin dla sklepu internetowego trafka.pl, w którym pod poniższymi pojęciami należy rozumieć:
- „Konsument” – osoba zdefiniowana w art. 221 Kodeksu cywilnego, czyli osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- „Klient” – każda osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu lub zapisała się do newslettera,
- „Polityka” – Polityka prywatności i plików cookies, dostępna tutaj.
- „Regulamin” – niniejszy regulamin Sklepu,
- „Konto” – konto Klienta założone przez niego w Sklepie zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie,
- „Sklep” – sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej trafka.pl oraz jej podstronach.
§ 2
- Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Regulamin określa na jakich zasadach Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną na rzecz Klientów, które to usługi polegają na zawarciu przez Internet umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu za ceny podane na odpowiednich podstronach Sklepu.
§ 3
Wszelkie treści prezentowane na stronie lub podstronach Sklepu, a w szczególności reklamy, cenniki, opisy towarów i inne informacje, nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania Sprzedawcy ofert.
§ 4
- Komputer lub inne urządzenia końcowe Klienta nie muszą spełniać żadnych szczególnych warunków technicznych by Klient mógł korzystać ze Sklepu. Wystarczające są: dostęp do Internetu, posiadanie przez Klienta adresu e-mail oraz standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa.
- Prawidłowe korzystanie przez Klienta z Konta oraz złożenie zamówienia w Sklepie wymagają włączenia obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Szczegółowe informacje o plikach cookies zawarte są w postanowieniach Polityki.
II. Założenie Konta
§ 5
- Założenie Konta w Sklepie wymaga zawarcia umowy o założenie Konta. W tym celu osoba, która chce założyć Konto w Sklepie powinna kliknąć w zakładkę „Zaloguj się” znajdującą się w prawym górnym rogu każdej z podstron składających się na Sklep, a następnie wypełnić wszystkie obowiązkowe pola formularza (nazwa użytkownika, adres e-mail, hasło do Konta). Formularz stanowi ofertę Sprzedawcy skierowaną do przyszłego Klienta w przedmiocie zawarcia umowy o założenie Konta w Sklepie. Zabronione jest dodawanie w formularzu treści o charakterze bezprawnym.
- Do wysłania formularza rejestracyjnego i zakończenia procedury rejestracyjnej w Sklepie niezbędna jest akceptacja Regulaminu i Polityki.
- Podany adres e-mail oraz hasło będą po założeniu Konta służyć do logowania się na nie.
- Kliknięcie przycisku „Rejestracja” powoduje wysłanie formularza rejestracyjnego i jest równoznaczne z przyjęciem oferty Sprzedawcy, o której mowa w ustępie 1 niniejszego paragrafu. Z tą chwilą między Sprzedawcą, a osobą, która wypełniła formularz rejestracyjny dochodzi do zawarcia umowy o założenie Konta w Sklepie.
- Po zawarciu umowy, zgodnie z postanowieniem ustępu powyższego, Sprzedawca wysyła do Klienta, na podany przez niego adres e-mail, wiadomość z potwierdzeniem założenia Konta w Sklepie. Do wiadomości dołączane są Regulamin oraz Polityka.
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy o założenie Konta, bez podania przyczyn, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, czyli od chwili określonej w postanowieniu ustępu 4 niniejszego paragrafu. Postanowienia § 9 ust. 2-3 stosuje się odpowiednio.
- Klient powinien starannie przechowywać dane służące do logowania w Sklepie, tak aby osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.
- Konto może być także założone wraz ze składaniem zamówienia, o czym będzie mowa poniżej.
- Umowa o założenie Konta zostaje zawarta na czas nieoznaczony.
- Możliwe jest wypowiedzenie umowy o założenie Konta, zarówno przez Klienta, jak i przez Sprzedawcę:
- wypowiedzenie umowy o założenie Konta składane przez Klienta:
-
- Klient powinien złożyć Sprzedawcy oświadczenie o wypowiedzeniu tej umowy w dowolnej formie,
- umowa zostaje rozwiązana z chwilą otrzymania wypowiedzenia przez Sprzedawcę.
- wypowiedzenie umowy o założenie Konta składane przez Sprzedawcę:
-
- Sprzedawca może złożyć wypowiedzenie wyłącznie wówczas, gdy Sklep kończy działalność lub Klient poda w formularzu rejestracyjnym lub przy zakupie towarów informacje o charakterze bezprawnym,
- umowa o założenie Konta w Sklepie wypowiedziana przez Sprzedawcę rozwiąże się z upływem tygodniowego okresu wypowiedzenia.
III. Zakupy w Sklepie
§ 6
- Sprzedaż odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Klienta w Sklepie. Zamówienia składać można:
- za pośrednictwem wiadomości e-mail: biuro@trafka.pl
- za pośrednictwem formularza zakupowego Sklepu (koszyk zakupowy),
- Zamówienia, o których mowa w § 5 ust. 1 lit. b. i c. można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Zamówienia, o których mowa w w § 5 ust. 1 lit. a. można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16.
- Ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Podane ceny nie obejmują: kosztów przesyłki, kosztów obsługi płatności.
- Sprzedawca informuje o możliwości wprowadzenia zmian w asortymencie Sklepu, cen towarów, a także o możliwości wprowadzenia, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych/rabatowych. Wprowadzenie wyżej opisanych zmian pozostaje bez wpływu na zawarte już z Klientami umowy sprzedaży poszczególnych towarów.
- Sklep realizuje zamówienia na terenie Polski.
§ 7
- W celu zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży za pośrednictwem formularza zakupowego Sklepu (koszyk zakupowy) Klient powinien wybrać interesujący go rodzaj towaru na stronie głównej Sklepu.
- Następnie Klient powinien wybrać interesujące go towary oraz ich ilość, a następnie kliknąć w przycisk „Dodaj do koszyka”, znajdujący się przy wybranym przez Klienta towarze.
- Po dodaniu do koszyka towarów, jakie Klient chce kupić w Sklepie, Klient automatycznie zostanie przeniesiony na stronę zawierającą podsumowanie koszyka. Sprzedawca prosi o dokonanie weryfikacji koszyka.
- Towary, które Klient dodał do koszyka nie są zarezerwowane ani zamówione. Po dodaniu towarów do koszyka Klient ma możliwość zmiany ilości towarów, jakie chce kupić w Sklepie, a także dodania do koszyka kolejnych towarów, usunięcia znajdujących się tam towarów lub rezygnacji z dokonywania dalszych zakupów. Dokonane zmiany należy zatwierdzić klikając w przycisk „Zaktualizuj koszyk”.
- Na tym etapie Klient ma możliwość skorzystania z przyznanych mu rabatów poprzez wpisanie w odpowiednim formularzu kodu kuponu rabatowego, a następnie kliknięcie w przycisk „Zastosuj kupon”.
- Po weryfikacji koszyka Klient powinien wybrać miejsce dostawy towaru. W tym celu Klient powinien kliknąć w przycisk „Oblicz koszty wysyłki”, a następnie odpowiednio wypełnić pola formularza dostawy. Po zatwierdzeniu danych do wysyłki pojawi się informacja o kosztach dostawy. Możliwa jest aktualizacja danych do wysyłki – w tym celu należy kliknąć w przycisk: „Zmień adres”, wypełnić odpowiednio pola formularza i zatwierdzić klikając w przycisk „Zaktualizuj”.
- Następnie, w celu zawarcia umowy sprzedaży towarów znajdujących się w koszyku, Klient powinien kliknąć przycisk „Przejdź do kasy”. Na tym etapie Klient wskazuje dane niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia, to jest: imię, nazwisko, kraj, miasto, adres dostarczenia towarów, numer telefonu, adres e-mail. Klient ma także możliwość wskazania dodatkowych uwag do zamówienia, wpisania kodu kuponu rabatowego (jeśli nie zrobił tego wcześniej), a także aktualizacji sposobu dostawy zamówienia. Po wpisaniu danych i dokonaniu wyboru sposobu dostawy i płatności należy kliknąć przycisk: „Kupuję i płacę”.
- Jeżeli Klient nie posiada Konta, to na tym etapie może je założyć (patrz § 5 ust. 9) lub złożyć zamówienie bez rejestracji, podając w formularzu dane niezbędne do realizacji zamówienia.
- W przypadku, gdy Klient wybierze opcję złożenia zamówienia bez zakładania Konta, wówczas do złożenia zamówienia konieczna jest akceptacja Regulaminu oraz Polityki. Jeżeli Klient posiada Konto, wówczas powinien się na nie zalogować.
- Zabronione jest zamieszczanie w formularzach treści o charakterze bezprawnym.
- Klient może także złożyć zamówienie najeżdżając na zakładkę „Sklep”, a następnie klikając w interesujący go rodzaj towaru. Powyższe otwiera przed Klientem możliwość złożenia zamówienia w każdy ze wskazanych w § 6 ust. 1 Regulaminu sposób. W przypadku chęci złożenia zamówienia za pośrednictwem formularza zakupowego Sklepu (koszyk zakupowy) należy kliknąć przycisk „Kup teraz”. Postanowienia § 6 ust. 3-8 oraz 10 Regulaminu stosuje się wówczas odpowiednio.
- Wskazane przez Klienta towary, w tym te zamieszczone w koszyku zakupowym, wraz ze wskazaniem ich ilości i cen oraz wybranym sposobem dostawy i płatności wraz z ich kosztem stanowią skierowane do Klienta przez Sprzedawcę zaproszenie do złożenia oferty zakupu tych towarów. Uważa się, że Klient składa ofertę zawarcia powyższej umowy z chwilą kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”. W celu potwierdzenia otrzymania oferty od Klienta, Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość e-mail, w której poinformuje Klienta o przyjęciu albo odmowie przyjęcia jego oferty. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z informacją o przyjęciu oferty dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży towarów wskazanych w ofercie złożonej przez Klienta.
- Sprzedawca informuje, że w celu dodatkowego potwierdzenia zamówienia może kontaktować się z Klientem telefonicznie, na podany przez Klienta w trakcie składania zamówienia numer telefonu.
III. Dostawa i płatności
§ 8
- Sposoby i koszty dostawy towarów są określone każdorazowo przy składaniu zamówienia.
- Dostępne są następujące sposoby dostawy: InPost, DPD.
- Dostępne są następujące sposoby płatności: przelew bankowy, oraz płatność drogą elektroniczną: Dotpay.
- Koszty płatności i dostawy towarów ponosi Klient. Sprzedawca może ustalić, że po przekroczeniu przez Klienta określonego progu cenowego, koszty dostawy pokryje sam Sprzedawca. Sprzedawca informuje Klienta o sposobach i kosztach dostawy przed zawarciem z Klientem umowy sprzedaży towarów znajdujących się w koszyku zakupowym Klienta.
IV. Prawo odstąpienia od umowy
§ 9
- Jeżeli Klient jest Konsumentem, wówczas przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą na odległość, bez podania przyczyny i ponoszenia dodatkowych kosztów. Klient może skutecznie zrealizować swoje uprawnienie do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni. Po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy, termin do odstąpienia od umowy wygasa.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć wobec Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (na przykład na piśmie przesłanym pocztą na adres ul. Aleksandrowska 67/93 lok. 222, 91-205 Łódź lub pocztą elektroniczną na adres Sprzedawcy: biuro@trafka.pl z dopiskiem odstąpienie).
- Konsument może także odstąpić od umowy korzystając z formularza odstąpienia, zamieszczonego poniżej.
- Sprzedawca zwraca uwagę, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- jeżeli przedmiotem umowy są rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży, Konsument powinien odesłać lub przekazać rzecz do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem 14-dniowego terminu. Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ponosi Konsument.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie – w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania od Konsumenta rzeczy lub do chwili dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
V. Zmiany regulaminu
§ 10
- Sprzedawca jest uprawniony do dokonania jednostronnej zmiany Regulaminu wyłącznie w przypadku wystąpienia jednej z następujących przyczyn:
- wprowadzenia przez Sprzedawcę nowych usług, związanych ze Sklepem,
- zmian sposobów dostawy lub płatności, zmiany kosztów dostawy lub kosztów płatności,
- zmiany formy prowadzonej przez Sprzedawcę działalności gospodarczej,
- modyfikacji ścieżki zakupowej,
- zmiany przepisów prawa, które powodują konieczność dostosowania do nich postanowień Regulaminu – w takim przypadku Regulamin będzie zmieniony jedynie w zakresie niezbędnym do dostosowania jego treści do nowych wymogów prawnych.
- Sprzedawca udostępni Klientom informację o planowanej zmianie Regulaminu wraz z propozycją treści nowego Regulaminu nie później niż na 14 dni przed dniem wejścia w życie planowanych zmian. W tym celu Sprzedawca może wysłać Klientom posiadającym Konto w Sklepie lub zapisanym do newslettera wiadomość e-mail, w której poinformuje ich o planowanych zmianach. Klient, który otrzymał taką wiadomość, a który nie akceptuje proponowanej treści nowego Regulaminu, może zrezygnować z posiadania Konta w Sklepie składając Sprzedawcy (w dowolnej formie) oświadczenie o cofnięciu zgody na jego otrzymywanie. Jeżeli jednak Klient nie cofnie zgody przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, wówczas stanie się on wiążący dla Klienta z dniem wskazanym jako dzień wejścia w życie nowej wersji Regulaminu.
- Sprzedawca przypomina, że zgoda na otrzymywanie newslettera może być w każdej chwili cofnięta przez Klienta. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem wcześniejszej wysyłki newslettera.
- Sprzedawca zwraca także uwagę, że zmiany Regulaminu nie dotyczą umów sprzedaży zawartych przed wejściem w życie nowej wersji Regulaminu.
VI. Postanowienia końcowe
§ 11
- Sprzedawca przypomina o zakazie dodawania w Sklepie oraz w korespondencji ze Sprzedawcą treści o charakterze bezprawnym.
§ 12
Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ znajduje się platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących umów zawartych na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami (platforma ODR, ADR). W razie problemów zachęcamy do skorzystania z niej.
§ 13
Regulamin jest dostępny w siedzibie Sprzedawcy oraz na stronie internetowej trafka.pl